اخبار عمومی

خانه چاپ ایران تشکیل می‌شود

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه بیست‌وسومین جشنواره ملی صنعت چاپ با اعلام خبر تشکیل «خانه چاپ ایران» در آینده نزدیک،گفت: زمینه برای توسعه صنعت چاپ فراهم است.

به گزارش روابط عمومی شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران، مراسم اختتامیه بیست‌وسومین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ دوشنبه (دوم آبان‌) با حضور «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «یاسر احمدوند»، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی‌اکبر ابراهیمی»، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان صنعت چاپ ایران در تالار وحدت برگزار شد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به برپایی جشنواره ملی صنعت چاپ گفت: استقبال خوب اهالی چاپ از این مراسم و برنامه‌های فاخر آن، نشان‌دهنده توفیق همکارانم در برگزاری این رویداد است.

«یاسر احمدوند» افزود: صنعت چاپ تابعی از رشد اقتصادی است و اکنون که به همت دولت پرتلاش مردمی ما از شرایط رکود اقتصادی به رشد اقتصادی رسیدیم زمینه برای توسعه صنعت چاپ نیز فراهم است.

وی اظهار امیدواری کرد که با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف صنعت چاپ به زودی خانه چاپ ایران راه اندازی شود و افزود: این خانه چاپ به عنوان نماینده واقعی بخش‌های مختلف صنعت چاپ، راهبری مسائل صنعت را در ارائه پیشنهادها، تهیه و تدوین برنامه‌ها بر عهده می‌گیرد. امیدواریم از بین اهالی این صنعت هم با ساز و کاری که تدارک می‌شود بتوانیم نمایندگان شایسته برای خانه چاپ ایران انتخاب کنیم و این خانه نماینده واقعی صنعت چاپ شود.

احمدوند ادامه داد: تقریبا هیچ تشکلی در کشور نداریم که نماینده جامع همه اجزای صنعت چاپ کشور باشد، در بزرگترین مجتمع ما در یک استان بزرگ 10‌ درصد فعالان صنعت چاپ عضو یک اتحادیه هستند که طبیعتاً نمی‌تواند نماینده دقیق و شایسته‌ای برای کشور باشد.

وی در ادامه از امکان بهره‌مندی استفاده از تسهیلات تبصره 18 برای صنعت چاپ خبر داد و گفت: قرار است اعتبارات خوبی به همت وزارت ارشاد برای متقاضیان اختصاص داده ‌شود تا بتوانند برای صنعت استفاده کنند، طی سال‌های گذاشته وام‌های خرد پرداخت شده اما محدودیت برای واحد‌های بزرگتر وجود داشت اما با استفاده از این تبصره امکان بهره‌مندی از تسهیلات برای واحد‌های بزرگتر تدارک دیده شده است.

احمدوند اضافه کرد: طی دو‌ سال اخیر مشکلات تولید کاغذ با دستور مستقیم معاون اول رییس جمهور و همراهی وزرا و روسای سازمان‌های دولتی رفع شد، در حوزه چاپ نیز باید چنین اتفاقی رخ دهد، زیرا چاپ حوزه‌ای نیست که با تلاش یک مجموعه ‌و‌ وزارتخانه حل شود. مشکلات این حوزه دچار تکثر بوده و شامل موضوعاتی مانند کاغذ، تامین ارز، ترخیص ماشین آلات، مشکلات گمرکی، موضوعات مربوط به تامین اجتماعی و مالیات، سرمایه در گردش، تسهیلات و … است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حوزه صادرات نیازمند این است که با همکاری دستگاه‌های مختلف بررسی و حل شود، این موضوعات در کارگروه مطرح خواهد شد، امیدواریم به زودی جلسه برگزار شود و نتایج مفیدی برای رفع صنعت چاپ به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد در حوزه کاغذ ماموریت و وظیفه‌ای نداشت،گفت: اما پیگیری‌ها ما موجب شد که مشکلات حل شود، در حوزه چاپ نیز امکان رفع مشکلات از سایر حوزه‌ها است، امیدوارم با همراهی و هم‌دلی با سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی و دولتی بتوانیم این مشکلات را مرتفع کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *