اخبار عمومی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: صنعت چاپ ملی می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین پایانی بیست‌وسومین جشنواره ملی صنعت چاپ کشور با تاکید بر ملی شدن صنعت چاپ گفت: تلاش داریم تا دو سال آینده ایران را به مرز صادرات در بخش کاغذ برسانیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران، مراسم اختتامیه بیست‌وسومین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ دوشنبه (دوم آبان‌ماه) با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «یاسر احمدوند»، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی‌اکبر ابراهیمی»، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان صنعت چاپ ایران در تالار وحدت برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: در کنار برگزاری جشن سالانه صنعت چاپ با تلاش همکاران یکی از برنامه‌های مهم ما در دولت سیزدهم ملی شدن صنعت چاپ بود، اما برخی ابراز تردید کرده و خُرده می‌گرفتند که چرا این موضوع سخت را بیان کردید و این مطالبه را ایجاد می‌کنید.

«محمدمهدی اسماعیلی» با بیان اینکه کار در صنعت چاپ با چند مقوله ارتباط دارد، افزود: در صنعت نشر و حوزه کتاب با کاغذ ارتباط داریم، زمانی که کار خود را آغاز کردیم تولید کاغذ تحریر ۵ هزار تُن بود اما چند ماه قبل، ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی با کاغذ ایرانی تولید شد. اکنون تولید کاغذ تحریر، به ۸۰ هزار تُن می‌رسد و با افتتاح مجموعه جدید به ۱۳۰ هزار تُن خواهد رسید.

صادرات کاغذ ایرانی؛ تا دو سال دیگر

وی با اشاره به افتتاح کارخانه‌های جدید تولید کاغذ ادامه داد: با افتتاح مجموعه‌های دیگر و جدیدی هم که مشغول کار هستند تا دو سال آینده به مرز صادرات در بخش کاغذ می‌رسیم و معتقدیم با همت اهالی صنعت چاپ شدنی است.

اسماعیلی با بیان اینکه در بحث جوهر و زینک، جوانان برومند ایرانی و دانشمندان جوان کار مهمی را انجام دادند، گفت: این اقدام، نشان داد که این کار شدنی است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آماده حمایت جدی برای توسعه و تولید انبوه است، چهارشنبه گزارش این دستاورد مهم را به رئیس جمهور تقدیم می‌کنم؛ زیرا بنا داریم مسائل مختلف این حوزه را حل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: طی این سال‌ها بازدید میدانی و جلساتی با اعضای صنعت چاپ داشتم یکی از مشکلات عمده در چاپ، نیاز به نوسازی ماشین‌آلات است و این آمادگی در معاونت امور فرهنگی و دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نوسازی وجود دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه تشکیل کارگروه و احصای مسائل این حوزه را پیگیری می‌کنیم، گفت: به‌عنوان خادم صنعت چاپ و نشر، این کار را در دولت دنبال می‌کنم و با دوستان‌مان در حوزه اقتصادی و بانکی به این مسئله و درخواست، برآورده خواهد شد، همچنین در بخش مشکلات ارز، مالیات و بیمه نیز پیگیری خواهیم داشت.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *