اخبار شرکت

اولین مراسم درگذشت هنرمند فقید طیب محرابی اختر برگزار شد

مراسم یادبود هنرمند فقید طیب محرابی اختر همزمان با سالروز درگذشتش در شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران، این مراسم که با حضور مدیر عامل، جمعی از مدیران، کارکنان شرکت چاپ و نشر و همچنین خانواده این هنرمند برگزار و یاد و خاطره این هنرمند فقید گرامی داشته شد.

مراسم با سخنرانی «داریوش سهرابی» مدیرعامل شرکت چاپ و نشر درباره اهمیت هنر و ارج نهادن به هنرمندان بزرگی چون طیب محرابی اختر ادامه یافت، همچنین تعدادی از همکاران درباره آن مرحوم صحبت کردند.

در حاشیه مراسم نمایشگاهی با آثار این هنرمند برگزار شد.

«طیب محرابی اختر» متولد ۱۳۴۷ در همدان بود. وی سال ۱۳۷۱ در رشته گرافیک دانشکده هنرهای زیبا با رتبه بالا پذیرفته و پس از پایان تحصیلات به تدریس دروس هنر در دانشگاه‌های تهران مشغول شد. وی همزمان به عنوان کارشناس هنری بانک ملی استخدام شد و در این دوران بسیاری از چک پول‌ها، کارت‌های عابر بانک و اسکناس‌ها و کوپن‌ها را طراحی کرد.

طراحی گرافیک کتاب‌های خوشنویسی استاد «نژاد فرد لرستانی» و کتاب‌های عکاسی همدان و خراسان شمالی «عباس عربزاده» از کارهای اوست.
همچنین تصویرسازی کتاب‌های درسی علوم پایه‌های اول و پنجم در دهه هشتاد توسط این هنرمند انجام می‌شد. از این هنرمند ده‌ها اثر در زمینه پوستر، لوگو، تصویرسازی، نقاشی، طراحی جلد و خوشنویسی بر جای مانده است. محرابی اختر هنرمندی محجوب و مردمدار بود و اعتقادی به دیده شدن خود و آثارش نداشت به همین علت است که او و آثارش در کمتر شناخته شده است.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *